Nog steeds aan het werk... - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Ron & Jessica Veerkamp/Klein - WaarBenJij.nu Nog steeds aan het werk... - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Ron & Jessica Veerkamp/Klein - WaarBenJij.nu

Nog steeds aan het werk...

Door: Ron & Jessica

Blijf op de hoogte en volg Ron & Jessica

01 Maart 2010 | Australië, Monbulk

Mensen van het goede leven!
Hoe gaat het ermee? Hier gaat alles nog uitstekend. We werken nog steeds hard, wel 40 uur per week, feesten misschien nog wel harder… en verder gebeurt er eigenlijk niet veel bijzonders.
Nog 2 weken werken en dan begint gelukkig het reizen weer. Het is leuk om ons saldo oplopend te zien in plaats van dalende, maar verder begint het werk ons toch wel weer een beetje uit de keel te hangen. Geef ons maar lekker het reizen!
In de tussentijd hebben we doordeweeks weinig uitgespookt en in het weekend zijn we in de kroeg of club te vinden. Of in Frankston, St. Kilda of in Knox City. Allemaal met een ander sfeertje en dat houdt het leuk. Twee weken terug zijn we ook naar het St. Kilda Festival geweest. Erg druk en leuk om te zien. Er waren overal optredens en standjes. Ook was er een kite-surfwedstrijd georganiseerd.
Vorig weekend zijn we Melbourne in gegaan en hebben we eigenlijk heel de binnenstad gezien. Mooie stad, veel en veel beter dan Sydney en ik denk ongeveer gelijk aan Brisbane.
In de stad hebben we van alles gezien, van de kathedraal tot de Queen Victoria Market waar Chinezen luidt en niet erg duidelijk hun waar zijn te verkopen. Van kleden tot passievruchten; alles is er te koop voor een prikkie.
Ook de Botanical Gardens van Melbourne hebben we gezien en dat maakt dus dat die nummer 124 is op de lijst van bezochte Botanical Gardens. En eigenlijk zijn ze allemaal ongeveer hetzelfde.
Net voor zonsondergang zijn we op de hoogste residentiele wolkenkrabber te wereld gegaan- 300 meter de lucht in. Met de lift naar de 88ste verdieping in 40 seconden. De lift ging dus 9m per seconde. Hard zat! Bovenaan was er een 360 graden uitzicht over Melbourne en de zee. Erg mooi om te zien. Ook kon je er een balkon op en dat was zelfs nog beter. Omdat we net voor zonsondergang de toren op waren gegaan hadden we een mooi uitzicht over de ondergaande zon en de stad die langzaam veranderde in een zwart landschap vol met lichtjes. Erg bijzonder om te zien.
Daarna zijn we met Job en Dennis St. Kilda ingegaan om daar de kroeg te overvallen;)

We vermaken ons nog prima met die achterhoekers, Tim en Job en ouwe vertrouwde tuinder Dennis. Erik uit Noord-Holland is weer vertrokken om aan de andere kant van Melbourne te gaan werken. Verder geen nieuwe Nederlanders ontmoet en ook op mijn (Ron) tuin loopt het werk ten einde. In ieder geval voor de backpackers. Gelukkig kan ik nog wel twee weken werken maar daarna houdt het daar ook op voor de rest. Dus waarschijnlijk geen nieuwe backpackers meer.
Het weer is erg wisselvallig de laatste dagen en de lange broeken worden dan ook volop gedragen. Andere dagen is de temperatuur eind 20 begin 30 en weet je niet waar je het zoeken moet in de zon. Al mijn werk is buiten en ik lijk dan ook wel een neger zo onderhandt. Jessica werkt voornamelijk in de kas of in de schuur en die ziet dus niet zoveel zon.

Het spijt me van het korte stukje. Maar erg veel gebeurt er helaas niet. Zodra het echte reizen weer begint zullen de verhalen ook weer aansterken;).

Xxx

En Sjaak, gefeliciteerd hé! Dat je maar een wijze man mag worden!

• 01 Maart 2010 - 07:30

Sjaak:

En bedankt ron waneer kom je weer eten ?

• 01 Maart 2010 - 17:41

Joyce:

Met die kassen is het net de zonsondergang in het westland! ;) hebben jullie het toch een beetje bij je..
    Hier moeten we er nog even op wachten, want zo veel zon is er nog niet.. :(
    geniet er dus nog maar van!

• 01 Maart 2010 - 19:09

Thea:

Er moet wel voorkomen worden, dat jullie straks niet meer weten wat werken is. Dus, ga lekker zo door de komende 2 weken en daarna inderdaad weer lekker reizen. Wordt dat gelijk weer meer gewaardeerd. Werkse nog voor de komende tijd en daarna weer lekker genieten.

• 01 Maart 2010 - 22:32

Edwin:

Ron een leuk stukje!
    In het huis lijkt er iemand van en afstandje op jou, en ik krijg dus erg vaak een soort van schok, maar gelukkig zijn jullie nog steeds aan de goede kant van onze aarde! Gaat jullie goed luitjes groet Edwin

• 02 Maart 2010 - 12:25

Karin,moeder Van Job:

Hallo Ron en Jessica
    Ik reageer toch nog maar even persoonlijk op jullie webblog(de vorige is niet geplaatst,dit heeft waarschijnlijk met mijn computer(on)kundigheid te maken!) Ik begreep van de boys dat jullie het waarderen om bezoekers uit de 8-terhoek op jullie blog te krijgen. Ga zo door met jullie reisverslagen en foto's. Leuk om de plaatjes te bekijken waar jullie "genietend opstaan"! Enzo te zien genieten jullie óók van birdie's en zonsondergangen! Veel plezier daar nog in Monbulk en ik wens jullie nog een goede tijd in Australië. Wie weet zien we elkaar een in dat andere werelddeel (de 8-terhoek)waar ook heel wat cultuur te snuiven is!

• 16 Maart 2010 - 07:53

Liessie:

Ha harde werkers
    Jullie zien er ondanks het harde werken nog lekker ontspannen uit.
    Leuke foto's hoor
    Gelukkig mogen jullie weer snel reizen ik kan bedrijpen dat je het werken zat wordt, want ja je komt daar natuurlijk ook voor het chillen.
    Dit zal een vakantie zijn die je hele leven bij je zal blijven
    Ik ben benieuwd hoe jullie je weer voelen als jullie in nederland komen, want dat zal toch weer even wennen zijn
    Gelukkig is het nog geen mei dus lekker genieten van de tijd die je hebt
    veel liefs van je gekke tante en de rest uit rozenburg
    dikke kussss van ons allemaal

• 16 Maart 2010 - 11:22

Ron En Jessica:

Hallo,wij leven nog,hoor!
    Jullie ook heb ik net gelezen Nog even werken en dan weer op avondtuur,las ik net.Het gaat bij ons eindelijk een beetje voorjaar worden.En jullie tijd schiet al op en wij hopen jullie half mei weer
    te zien in ons kleine landje met zomers weer want dat zijn jullie daar gewend.Daar leven wij nu naartoe,hoor!

Groetjes van Opa en Oma
    Vermin

• 21 Maart 2010 - 19:03

Anita:

Wat een mooie vent daar op de wolkenkrabber!!!!
    Een perfecte haar stijl zo'n verwaaide look zou je bijna op een idee brengen!?!?
    Jessica, wat bof jij toch tussen al die mannen om je heen...of mis je toch onderhand wel een keer een goed gesprekken van vrouw tot vrouw???
    Jullie vermaken je in elk geval zo te zien nog steeds goed! Houden zo.
    liefs,
    Anita

• 22 Maart 2010 - 21:10

Ria Moeder Van Celin:

wat leuk om een stulje te mogen lezen van jullie reis en wat een supermooie foto's maken jullie nog veel plezier .