En dan zit het busje vast in de greppel… - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Ron & Jessica Veerkamp/Klein - WaarBenJij.nu En dan zit het busje vast in de greppel… - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Ron & Jessica Veerkamp/Klein - WaarBenJij.nu

En dan zit het busje vast in de greppel…

Door: Ron & Jessica

Blijf op de hoogte en volg Ron & Jessica

13 Februari 2010 | Australië, Monbulk

Goedemorgen allemaal!

Wat gaat de tijd toch hard, we hebben er alweer een werkweek opzitten. Nu denk je toch, met een week werken is het de moeite niet om een verhaaltje te schrijven want veel boeiends maak je dan ook niet mee… Maar we bewijzen maar weer het tegendeel:

De week begon lekker rustig en vloog gelukkig ook snel voorbij. De eerste dagen heeft Ron nog bij mij in de tuin gewerkt en zo was het dus een lekkere grote Nederlandse club.
Donderdagavond is hier het uitgaansleven dan alweer begonnen! We hadden gehoord over een pool-room die hier vlakbij zit waar het op donderdag altijd stervens druk is en op vrijdag en zaterdag is er niemand. Tja, die moeten we dan natuurlijk wel even uitproberen op donderdag! Wij (Eric, Dennis, Tim, Job, Ron en ik) dus daarheen met in ons hoofd een rustige avond poolen. Bleek het een enorme discotheek te zijn met een live-band en een stuk of 30 pooltafels waar we ineens geen interesse meer in hadden. Was erg gezellig, en voordat we thuis waren was het onbedoeld dus ook al half 3. (niet aan te raden als je er de ochtend erna er om kwart over 5 uit moet..)

Vrijdagochtend was iedereen dan dus ook erg vrolijk, was niemand moe en had ook niemand een ochtendhumeur ;)

Vrijdagmiddag zijn we nog even naar de Mac geweest om te internetten en erna was het alweer verzameltijd bij Tim en Job thuis. We zouden namelijk gaan vergaderen wat we van het weekend zouden doen. Ron en ik waren een beetje erg moe en wilden hierna gaan slapen, terwijl de rest nog van plan was nu écht te gaan poolen bij de pool-room. Wij stappen dus in ons busje om naar onze ‘camping’ te gaan, en daar begonnen de problemen…

Bij het oprijlaantje naar Job en Tim’s huis zitten aan beide kanten van de weg vrij diepe greppels. Als je een beetje normaal instuurt is er niks aan de hand. Bij ons ging het dus even ietsje anders, aangezien je daar ook bergje op moet en Toullah nog wel eens even laat gas geeft. Wij reden dus netjes achteruit, tot het moment dat we weer vooruit gingen rijden en Ron volop gas gaf maar Toullah hem nét even niet op tijd pakte. Hup, handrem erop dus. En toen gleed de bus nog een stukje naar achter, zo met de 2 achterwielen en het rechter voorwiel in de greppel (je ziet het, het is nog een enorme greppel ook). Nouja, nog geen stress want dan denk je, we duwen gewoon even met z’n alle, maar heuveltje op is dat makkelijker gezegd dan gedaan. De wielen groeven zich alleen maar dieper in. Opzoek naar een plank dan maar zodat de wielen weer grip kregen. Dennis en Job zijn toen naar de dichtstbijzijnde farm gelopen, maar daar konden ze geen plank vinden, alleen een ladder. Dat maar proberen dan. Met z’n 5en die bus aan 1 kant opgetild en de ladder eronder gelegd. Het beginnetje ging best goed en hij reed dan ook een klein stukje de goot uit, maar daarna verloor die z’n grip, begon de band wel erg hard te draaien, en kwam er ook een aardige rookwolk uit. We hebben gewoon echt álles geprobeerd maar het was allemaal tevergeefs. Gelukkig mochten we het matras eruit trekken en op de grond gaan liggen bij Tim en Job in huis, terwijl zij hun tocht verder zette naar de pool-room. Ik natuurlijk wel een beetje in de stress want erg lekker slaap je niet terwijl je bus half op de oprit staat en half in de greppel met een ladder onder de wielen…

Vanmorgen dus even aan Tim (de baas van de tuin die boven Tim en Job woont) gevraagd of die een sleepkabel heeft. Hij wist het niet zeker maar we moesten maar even op de farm gaan kijken. Heel toevallig lag daar een sleeptouw, heel toevallig zag de buurman ons hannissen en bood hij aan met zijn sterke auto ons even uit de greppel te trekken, waardoor heel toevallig alle problemen binnen 5 minuten gefixed waren. Heb je dan de halve nacht voor wakker gelegen ;)
De auto is ongedeerd gebleven, alleen de linker achterband heeft een beetje slijtage opgelopen door op die ladder rond te spinnen. Maargoed, achteraf kunnen we erom lachen! Enigszins.

Toen we de auto eindelijk weer hadden zijn we nog even naar de wasserette geweest om alle tuinkleren te wassen. Die hangen nu te drogen terwijl ik dit typ en Ron de olie aan het bijvullen is. Dadelijk gaan we naar een winkelcentrum hier vlakbij en vanavond gaan we misschien nog wel stappen. Morgen is er een heel groot gratis festival in St. Kilda wat enorm leuk blijkt te zijn en daar gaan we dus morgen misschien naartoe als het weer een beetje goed is (het is nu al 2 dagen regenachtig en rond de 23 graden, ijskoud dus!)

Jullie zullen het misschien niet verwachten, maar morgen zijn we ook al precies op de helft van de trip! 3 maanden voorbij, 3 maanden nog te gaan!

Tot ‘t volgende verhaal! Xxx Ron en Jessica

• 13 Februari 2010 - 08:54

Nadine:

Ha!!!!!!!!!!!Ronnieponnie en Jepsiepepsie,
    Leuk ik ben de eerst die mag schrijven.Jullie zijn zeker erg moe????
    voor jullie is het al bijna valentijnsdag gaan jullie nog wat doen???

-xxx-jes je zusje

P.S.nu heeft mama het niet zachtjes door gefluistert

• 13 Februari 2010 - 10:49

Hetty:

Ik heb ook wel eens in die greppel gezeten, maar kon er gelukkig op eige kracht uit komen

• 13 Februari 2010 - 16:50

Annelies:

23 graden, ijskoud????? Hier is het rond het vriespunt, dus iets frisser! Doei

• 13 Februari 2010 - 19:13

heey jessica en ron,

jullie zijn ook aan het tuinen, ik ben aan genomen bij Van Vliet cherrytomaten. ik werk elke zaterdag ochtend en in de vakanties. het word al frisser. 23 graden. effe wennen:)
    hebben jullie het nog een beetje naar jullie zin. lekker aan het feesten. gaan jullie die reclame maken met "gesonisos" HAHA:0

morgen al valentijns dag.
    hebben jullie al kadootje

:)(:(: XD

ltrz STEVEN VEERKAMP

• 13 Februari 2010 - 22:54

Edwin:

Kijk dit is een leuk verhaal als je later....

pas de volgende drie maanden wel op want Toullah moet het nog wel even volhouden natuurlijk!!

Groet Edwin

• 14 Februari 2010 - 09:54

• 14 Februari 2010 - 09:55

(L)

• 14 Februari 2010 - 09:58

Valentijn:

Happy Valentijn

I love You

Veel liefs saampjes :) :)

• 14 Februari 2010 - 10:37

Petra:

Heey............

Jippie, Jullie zijn op de helft van de reis.
    Nog heerlijk 3 maandjes genieten, terwijl wij aan het aftellen gaan....
    Geniet van jullie "droomreis"

Veel liefs ons

• 14 Februari 2010 - 10:44

Petra:

Ha Jepsie,

Heerlijk he, zo een mannen wereld. Ze zijn zeker wel zuinig op je!!!
    In ieder geval genoeg oppas om je heen.

Geniet ervan. Liefs Petra

• 14 Februari 2010 - 10:48

Nadine:

Ha!!Ronnieponnie,

Wat ga je op valentijn met Jepsiepepsie doen???Tip:uiteten,kusje geven,knufel geven

Ha! Jepsiepepsie,

vind je het nog een betje leuk bij mijn broer?

-xxxx-jes je zusje

• 15 Februari 2010 - 05:58

Willem O:

hai RONENJESSICA, Stelletje "BROKKENPILOTEN" gelukkig is alles snel goed gekomen en one the road again. Jes, weet je al aan wat voor soort bloenen je de hele dag staat te frutselen? Wat het weer betreft het is hier net als bij jullie ( ijskoud dus ) maar verder gaat het goed. Jullie zitten nu op de helft, realiseer je dat goed en maak er wat van. Kijken jullie nog winterspelen? schaatsen b.v ? groetjes en geniet van de trip / brrrrrrrr

• 15 Februari 2010 - 06:00

Willem O:

SORRY, WAS EEN BEETJE LAAT MET REAGEREN, WE WAREN EVEN EEN PAAR DAGEN WEG / HELEMAAL NAAR RHENEN / HA HA HA

• 15 Februari 2010 - 19:27

Ome John:

Volgens mij gebeurt er wel heel veel "heel toevallig" daar.
    En een festival? Toevallig ook gratis drinken zeker? Heel toevallig!!
    Toeval bestaat niet, dat dwing je af.
    Veel plezier nog saam.
    Groetjes van John, Marion, Tim, Dani & Roxi.

• 17 Februari 2010 - 14:38

Opa Veerkamp:

Hallo Ron en Jessica,

jullie zijn nu aan het werk bij een tuinder. Alsof je nog in het Westland bent i.p.v in het verre Australie. Is het heet daar? Nog een beetje uit te houden? Het werd tijd dat jullie eens wat gingen verdienen want je kan niet van de wind leven! Ik hoop dat alles met jullie goed gaat en ook met je werk bij je baas.

Hartelijke groeten en liefs van opa en oma Veerkamp xxx

• 17 Februari 2010 - 19:30

Thea:

Jessica, Ik kan me voorstellen dat je slecht geslapen hebt. Voor de rest klinkt alles weer goed. Nog heel veel plezier de komende tijd.

• 20 Februari 2010 - 20:37

Ton:

Hoi Jes en Ron,

Hoe gaat het met de tuinders in down under,is zeker wel even wennen om aan het werk te zijn en nog warm weer ook.Het is wel lekker dat je vlak bij jullie werk zitten dat is uniek het ziet er allemaal leuk uit en dat jullie ook daar de vrienden uit Holland hebben ontmoet.
    Hier begint het weer wat beter te worden,ik kijk uit naar jullie nieuwe bericht.Tot horens.

Groetjes Ton.