Bijna kerst! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ron & Jessica Veerkamp/Klein - WaarBenJij.nu Bijna kerst! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ron & Jessica Veerkamp/Klein - WaarBenJij.nu

Bijna kerst!

Door: Ron & Jessica

Blijf op de hoogte en volg Ron & Jessica

23 December 2009 | Australië, Sydney

Hoooi!

Nog even snel een berichtje voordat alle kerstdrukte begint. Afgelopen zaterdag is dan ein-de-lijk de tuinslang in het zwembad aangezet om hem te vullen! Het kostte wat moeite, maar dan heb je ook wat! Op zondagochtend was die dan ook voor 3/4 vol en zijn we er natuurlijk ook even snel ingesprongen! (onddanks het koude weer, wat hier al de hele week is). Het is een mooi zwembad geworden en het water warmt zich al aardig op aan de buitenlucht. Gelijk een mooie kans om onze aangeschafte duikbrillen en snorkels uit te proberen! Maandagochtend kwam er nog een poolguy om alle chemicalien in het zwembad te gooien en de lichtjes erin te monteren.
Ook heeft het busje 2 nieuwe bandjes gekregen. De buurman (die in dit autobedrijf werkte) gaf ons spontaan een tip om eens op de hoek van het bedrijf te gaan kijken, waar blijkbaar elke dag honderden kangoeroe's zitten, en aangezien we er nog geen gezien hadden...zijn we dus in het busje gestapt en ja hoor, hele horden kangoeroes aan de zijkant van de weg! Omdat dit een spontane kangoeroe-trip was hadden we onze camera niet bij ons en hebben we hier geen foto's van..

Gisterochtend zijn we als eerst naar Walkabout Creek's Wildlife Center geweest. Dit was een soort van kleine 'dierentuin' met een paar aparte dieren die in Australie voorkomen, zoals Wombats, slangen, walibies enz. Was erg leuk om te zien! Na we dit gezien hebben zijn we nog even over de berg heengereden met een paar lookout's en zijn toen op huis aangegaan. Hier zijn we begonnen aan het huis opruimen aangezien Bouwe vanavond thuiskomt vanuit Nederland. Ook hebben we nog even uitgebreid genoten van het zwembad nu het nog kan. We hebben die dag ook nog een TomTom gekocht. Aan het einde van de middag is er toch een storm langsgekomen, niet normaal! Het regende pijpenstelen voor zo'n 3 kwartier lang (het zwembad overstroomde bijna) en de bliksem is ook lang boven ons blijven hangen. In een plaatsje zo'n 15 km hiervandaan kwamen 36000 huizen zonder elektriciteit te zitten, hekken waren kapot gewaaid en waren er bomen omgewaaid door een kleine tornado die er zelfs langs was gekomen. In 3 uur tijd zijn er zo'n 700 flitsen geweest zeiden ze op het nieuws. Viel het bij ons toch nog wel een beetje mee...

Vandaag begon de dag weer met lekker weer en zijn we ook wakker geworden door weer een duik in het zwembad te nemen. Hierna zijn we het busje helemaal reis-klaar gaan maken. Nieuwe olie, nieuw water en een nieuwe wieldop erop. Ook hebben we alles schoongemaakt en een plekje gegeven.
Over een uurtje komt Bouwe thuis dus daar wachten we nog even op en dan gaan we ook naar bed. Wat we met kerst gaan doen weten we nog niet precies, maar dat horen jullie na kerst dan wel!

Fijne kerstdagen allemaal en alvast een gelukkig 2010!
xxx Ron en Jessica

• 23 December 2009 - 14:43

Petra:

Super, eindelijk genieten van het zwembad.
    Jullie kerst groet gelijk in gelijst. onwijs gaaf.
    Nog een paar nachtjes ...en dan heerlijk genieten van jullie rijdende "droompaleisje" Maakt jullie verslag nog spannender. Ook wel vreemd niet dagelijks contact te hebben.... Hopelijk komen jullie heeeeeelveeeeel internet cafe's tegen.liefs ons

• 23 December 2009 - 16:07

Reinier En Helma:

Hoi Ron & Jessica,

Jullie genieten wel lekker in Australie. Leuk om jullie ervaringen te lezen en de foto's te zien van busje, huis, zwembad, natuur, etc. Geniet van the Australian Christmas and New Years day.

See you.

• 23 December 2009 - 19:18

Nicolette:

wil jullie ook een leuke kerst wensen lekker in de zon wij in de sneeuw

en heel veel plezier in 2010 wat zeker gaat lukken

groetjes vanuit wateringen

• 23 December 2009 - 20:38

Henny:

hallodaar!
    eindelijkeenberichtjevanmij,geloof dat de spatie het niet deed,?
    zo te zien hebben jullie het wel super daar!!heb wel een paar x gekeken hoor! maar wist niet hoe ik wat moest zeggen..
    ben niet zo handig met de computer.
    wil jullie een heeele fijne kerst wensen en al het goede voor 2010!
    heel veel plezier nog,en veel succes met alles verder!groetjes van henny uit vlaardingen!!

• 24 December 2009 - 15:00

Fam Goutier:

Hay Jessica & Ron!
    Echt onwijs leuk alle verhalen en foto's! :D Blij dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben. Wij wensen jullie heeele gezellige kerstdagen en een bijzondere jaarwisseling toe! Vooral veel plezier in 2010.. op naar de rest van Australië :D
    Groetjes!

• 24 December 2009 - 16:41

Thea:

Hallo allebei, zo te lezen genieten jullie nog steeds volop en hebben jullie ook geluk gehad wat de storm betreft. Lijkt me een angstige gewaarwording. Als het goed is, hebben jullie van mij de nodige kerst- en nieuwjaars-wensen gehad. Het zal wel vreemd zijn, kerst en nieuwjaar onder de zon ipv in de kou. Tot de volgende keer.

• 24 December 2009 - 18:08

Martin En Marjan:

Hoi Jessica en Ron We vinden het erg leuk om jullie verhalen en foto's
    te zien. En hopen nog veel van julie belevenisssen te mogen meemaken op afstand. Wij wensen jullie fijne kerstdagen en een avontuurlijk en voorspoedig 2010. liefs en dikke kus M&M

• 27 December 2009 - 01:07

Dennis:

jullie hebbe t ook best naar je zin zo te zien. wat is je email ron?
    mijne is denusknaapie@hotmail.com

• 27 December 2009 - 10:53

Koos En Sofia:

Hoi Jessica en Ron,

Leuk om jullie zo te volgen met jullie enthousiaste verhalen.
    Leuke foto's. Nu gaat jullie tocht echt beginnen samen met jullie "camper".Heel veel avontuur toegewenst.
    Oudjaar nadert ook hebben ze daar ook oliebollen? Inieder geval een goede jaarwisseling en alle goeds voor 2010.

Groetjes Koos, Sofia, Joey, Eline en Glenn.

• 28 December 2009 - 08:01

Willem O:

Hai "Aussies", Hier sneeuw met de kerstdagen,( ben helaas je hotmail e-mail adres kwijt anders had ik je een mooi plaatje kunnen sturen, stuur het nog een keer naar overkleeftart@hetnet.nl ) witte vlokken bedekken het grauwe landschap en geven het "kleur". Kom net terug uit Overijssel, lees nu pas jullie mail. Het was daar prachtig wit "gekleurd". Schapen scharrelde in de sneeuw op zoek naar eten, evenals de Schotse hooglanders, echte oer koeien.

Sneeuw. Peinzend kijk ik uit het raam
    en zie de wereld somber.
    Kale bomen, nergens enige bloemen en de lucht is dicht en grauw.
    Maar uit grijze wolkenvelden,vallen vlokken naar benee.
    Brengen als uit 'n sprookjeswereld,licht en vrede met zich mee. Langzaam gaat de grauwheid al verdwijnen,
    Als door een wonder toegedekt; Zie, hoe een groot wit donzig sneeuwkleed,
    Het duister aan het oog onttrekt.Peinzend kijk ik uit mijn raam,naar die wereld van witte schijn.
    Mocht het, denk ik, eens op aarde,voorgoed zo licht en vredig zijn.

Jessica en Ron,
    Happy New Year, en veel liefde en geluk in 2010 (kijk uit met vuurwerk)

groetjes