We leven nog! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ron & Jessica Veerkamp/Klein - WaarBenJij.nu We leven nog! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ron & Jessica Veerkamp/Klein - WaarBenJij.nu

We leven nog!

Door: Ron & Jessica

Blijf op de hoogte en volg Ron & Jessica

17 December 2009 | Australië, Sydney

Ja, jullie vroegen het je vast af, leven die gasten nog?
Ja zeker hoor. We maken alleen de laatste tijd niet zoveel meer mee. Het wordt tijd dat onze echte reis gaat beginnen. En dat zal na de kerst zijn.

De laatste week zijn we hard bezig geweest om de schutting dicht te maken (omdat anders het zwembad niet gecertificeerd zou worden) en moesten we dinsdag thuis blijven omdat ze het zwembad zouden afmaken. Nu kwamen ze dat ook doen, 's middags, nadat je eerst om half 7 's ochtends dat hek open heb staan maken... Alleen begon het enorm te gieten; het leek bijna Nederland. In ongeveer een uur kwam bijna 25cm water uit de lucht vallen. Dus helaas kon het zwembad niet afgemaakt worden.
En dat betekend dat wij vandaag, donderdag, nog niet kunnen zwemmen en dat waarschijnlijk pas volgende week maandag/dinsdag kunnen omdat nu de bekleding van het zwembad morgen of zaterdag gedaan wordt.
Het zit ons niet mee;)

Vandaag zijn we dan maar naar Tweed Heads gegaan voor de verandering en hebben we ons bodyboard uitgetest op de golfen. Awesome, zoals ze hier zeggen! De golfen waren weer erg lekker en het water zo'n 24 graden. Toch niet verkeerd al zeg ik het zelf.

De komende dagen zullen we ons bezig houden met het huis aan kant maken en het busje goed uit gaan rusten zodat we eigelijk na kerst gelijk de weg op kunnen.
Bouwe komt net voor kerst terug en misschien vieren we kerst bij de schoonfamilie van Bouwe.
Waar oud & nieuw zich af gaat spelen weten we nog niet. Ook hebben we eigelijk geen idee hoe dat er hier aan toe gaat. Het lijkt er niet op dat iedereen hier zelf zijn vuurwerk koopt want folders hebben we nog niet gezien hier;)

Ook zullen jullie wel benieuwd zijn hoe het eigelijk met ons gaat, die stranden kennen we nu wel hoor ik jullie denken;):

Met ons het gaat super, we zijn lekker aan het bij kleuren en hebben het goed naar ons zin hier. De lange afstanden rijden zijn hier helemaal niet zo erg en ook het links rijden gaat prima.
Het eten is wat minder. Groenten en fruit zijn behoorlijk aan de prijs en in Nederland zijn we maar verwend met de kwaliteit. 1 bijna rotte tomaat kost ongeveer 80 dollarcent dat is gelijk aan ongeveer 50 eurocent.
1 komkommer is 2 dollar gelijk aan 1,2 euro.
Dus de pasta en rijst met chicken tonight gaan goed en ook de kangaroobiefstuk blijft lekker smaken.
En ja, ook het bier is hier flink aan de prijs. 24 blikjes 375ml kost ongeveer 45 dollar en dat is dan ongeveer weer gelijk aan 30 euro.
Tja, het kan niet altijd mee zitten en dus gaan we nuchter Australie door. Ach, dat kan vast ook geen kwaad;)

Ik denk dat ik het hier maar bij laat want veel langer kan ik jullie denk niet geintresseerd houden;)

We hopen dat iedereen een leuke Sinterklaas achter de rug heeft en succes met de kerstdagen;)

(hier zijn behoorlijk wat huizen verlicht, in alle kleuren en ook de kerstmannen kom je overal tegen. En dat met ongeveerr 30 graden;))
xxx Jessica en Ron

• 17 December 2009 - 09:01

Gerard & Ilsa:

Hoi lieve kids,
    Leuk weer ff wat van jullie te horen tjee wat een lange tijd zat er tussen moet je niet meer doen hoor ;-)
    Nee hoor geintje zo te lezen hadden jullie het druk zat en wij lezen achteraf wel hoe en wat.
    Nou kleur lekker bij wij doen dat wel onder de zonnebank ;-)
    Zo lijkt het dat het in een ander land beter is (dus maw. het gras lijkt altijd groener aan de overkant...)
    Maar dan hebben wij in ons kikkerlandje niets te klagen.

Wij wensen jullie vanuit Maassluis fijne Kerstdagen toe en een knalgoed 2010.

Liefs van ons gezin;
    Gerard,Ilsa,Robert& Angelique,Chantal en JW. Vermin-Slager

• 17 December 2009 - 12:15

Linda:

Super leuk om weer van julie te horen;)!
    Klinkt allemaal Very Nice!
    Bouwe komt zaterdag om 14.00 naar ons toe! & Zondag 10.00 vertrekt hij weer! Zaterdag is dus de mini reunie van mijn moeders en bouwe's oude klas! hihi Ben benieuwd!

Kusje Lin

• 19 December 2009 - 09:33

Kaatje,:

Hoi Ron,
    Eindelijk een berichtje van mij. Zo te zien hebben jullie het heerlijk daar en ben wel een beetje jaloers op jullie. Het is hier zoooooooo koud. Maar ja, jullie missen weer het schaatsen.
    In het Haga is alles in kerstsferen. De 8b gaat verhuizen naar 5b per 1 april en ik ga mee.
    Hoop veranderingen dus. Ik mis je gezelligheid op de afdeling.
    Hele fijn feestdagan met een warme kerst en een gezond 2010. Spreek je later weer.
    xxx je secretaresse

• 19 December 2009 - 15:27

John, Marion & Kids:

Geef nou maar toe, jullie hebben al heimwee!!!!

• 21 December 2009 - 06:25

Willem O:

goede morgen
    tot mijn knieen in de sneeuw / wit tot aan de horizon / niet alleen het landschap is verandert / ook de geluiden zijn "wit" / zwarte wolken klimmen uit zee en strooien onophoudelijk witte vlokken gekristaliceerd water naar benaden / de kou vreet zich in je botten / witte wolkjes persen zich uit tientallen schoorstenen naar buiten / hier, 20 meter boven de grond is dit alles een facinerend schouwspel / het is genieten / op de grond verrijzen de sneeuwpoppen / de een nog groter dan de ander / kinderen hebben de grootste pret bij het bouwen / samen met hun ouders worden de poppen versierd met winterpeen en spruitjes / oudere zussen trekken hun kleine broertje met de slee door het witte landschap / vandaag begint voor veel mensen de tocht naar hun werk /veel hele lange files tot gevolg / winterweer in Holland / afzien en genieten / groetjes uit een heerlijk maar fris en wit Holland

• 21 December 2009 - 13:30

Ron En Jessica:

Wij hebben jullie verslag weer gelezen en wij hebben vernomen dat jullie het naar je zin hebben, houden zo,he!
    Wij zitten hier volop in de sneeuw 25cm hoog op het dakterras het zal een witte Kerst worden dit jaar. Wij wensen jullie een fijne kerst en
    voorspoedig 2010 met alle goeds van de wereld

Dag Ron en Jessica x xxx
    met groetjes van Opa
    en Oma Vermin

• 23 December 2009 - 13:48

Anita:

Lieve Ron en Jessica,

Wij wensen jullie vanuit een prachtig wit Maassluis een bijzonder kerst en oud en nieuw. Houd er rekening mee dat jullie je thuisfront toch wel even gaat missen (zo gaat dat meestal in zo'n ver land met toch wel andere gewoontes), maar kruip dan maar lekker tegen elkaar aan.
    Ik word erg benieuwd naar jullie ervaringen als jullie echte avontuur gaat beginnen na dit mooie begin.
    Erg leuk om wat persoonlijks te lezen (van Jessica waarschijnlijk afkomstig?!?) Naast de andere interessante info ook welkom. Dat voelt een vrouw natuurlijk aan.

liefs,
    Bert Anita Maarten Jeroen en Anne