Strand, strand en nog eens strand! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ron & Jessica Veerkamp/Klein - WaarBenJij.nu Strand, strand en nog eens strand! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ron & Jessica Veerkamp/Klein - WaarBenJij.nu

Strand, strand en nog eens strand!

Door: Ron & Jessica

Blijf op de hoogte en volg Ron & Jessica

10 December 2009 | Australië, Sydney

Hoi hoi!

Het duurde even maar dan eindelijk staat er weer een verhaaltje op. We hebben de laatste dagen lekker rustig aangedaan want de temperatuur is nu echt flink aan het stijgen. Afgelopen zaterdag was het natuurlijk Sinterklaas en ook wij hebben dat niet stilletjes voorbij laten gaan. 's middags zijn we naar het winkelcentrum geweest om een kadootje te kopen. We wilden namelijk 1 kadootje van ongeveer tien dollar kopen en een gedichtje erbij. Na de inkopen zijn we dus ook allebei aan het rijmen geslagen. 's avonds na het eten hebben we de gedichten voorgelezen en de kadootjes uitgepakt. We zijn maar weer flink verwend door de Sint ;) Hierna zijn we de films Road Trip en Euro Trip gaan kijken en gaan slapen.

Zondag hebben we niet veel boeiends gedaan. We hebben het huis een beetje opgeruimd en de buurman heeft onze sigarettenaansteker gemaakt in de auto (toen we m kochten wisten we niet dat die het niet deed). Gelukkig werkt nu alles weer en hoeven we hem niet bij een bedrijf te laten maken.

Maandag zijn we lekker naar het strand gegaan. We wilden naar Miami Beach want dat scheen mooi te zijn maar wij vonden het niet veel meer dan Ter Heijde (wat natuurlijk ook een práchtig strand is, daar niet van ;)) dus zijn we maar weer doorgereden naar Tweed Heads. Het waaide enorm hard dus de golven waren weer erg leuk!

Dinsdag wilden we een keer een ander strand uitproberen dus zijn we deze keer niet naar de Gold Coast gegaan maar naar de Sunshine Coast. We wilden namelijk naar Redcliffe. Na een uurtje rijden was er geen zand te bekennen en leek het net of we in de haven van Rotterdam stonden. Weer een slecht idee dus ;) Gelukkig was het nog vroeg en hebben we besloten de rest van de dag op safe te spelen en maar in Tweed Heads door te brengen.

Gisteren hebben we besloten om niet meer zo lui te zijn en zijn we, jawel, gaan lopen. We zijn 's ochtends vroeg naar Springbrook National park gegaan. Dit ligt midden op een berg waarop je uitzicht hebt op een dal met watervallen. We hebben een tocht gelopen van 8 km, wat vrij zwaar is in die enorme hitte heuveltje op en heuveltje af. Toch was de omgeving erg mooi en het was de moeite waard. Na deze looptocht waar we zo'n 2,5 uur over gedaan hebben zijn we nog veder de berg opgereden waar een paar hele mooie lookouts waren. En aangezien Springbrook vlak bij Tweed Heads ligt hebben we de dag afgemaakt door nog een duik te nemen in de zee.

Vandaag hebben we weer een dagje rust gehouden, want de temperatuur is hier echt gigantisch hoog nu (we gokken rond de 37 graden, het weerbericht hier op deze site klopt van geen kant;)). Misschien dat we dus nog een mooie storm gaan krijgen vanavond!

Groetjes! x

• 10 December 2009 - 11:16

Steven:

Hey Ron en Jessica,

Zo je hoeft niet eens in Australie te zijn om te zien dat het relaxt is daar! Leuk om zo te lezen hoe jullie je daar vermaken. Nou geniet er van! Zal jullie zeker blijven volgen. Slaap lekker straks;) volgens mij is het nu ergens in de avond bij jullie.

Groetjes Steven

• 10 December 2009 - 18:58

Thea Klein:

Leuk, dat jullie zo regelmatig schrijven met prachtige foto's erbij. Ik blijf jullie volgen hoor. Hier hebben we zo veel regen gehad, ach ach!!
    Thea

• 10 December 2009 - 19:51

Willem O:

HEERLIJK TOCH, STRAND EN EEN LEKKER TEMPRATUURTJE
    PROOST :~) ZON , ZAND EN ZEE MMMMMMMM

• 11 December 2009 - 16:50

Nadine:

hoi Ronnieponnie en jepsiepepsie

Het is nu vier weken geleden dat ik jullie heb uit gezwaaid XD XB
    Wat hebben jullie al veel leuke dingen gedaan.
    Dat is wel te zien op de foto's
    Denk erg veel aan jullie.
    Is de hond net zo lief als Jane?
    Knuffeltje van je zusje. en een aai voor Pedro

• 11 December 2009 - 17:04

Petra:

Ha Kanjers

De foto's liegen er niet om! Wat is het daar toch prachtig.
    Snap wel dat jullie geen moeite hebben om te wennen!
    Maak me eerder zorgen of jullie wel in ons landje kunnen aarden! Maar gelukkig jullie hebben nog 5 mnd te gaan. Geniet van elkaar, wij kijken naar jullie foto's en reisverslag uit. XXXXjes Mama

• 11 December 2009 - 17:12

Steven :

heey ron en jessica,:)

Ik zie dat jullie het heel erg naar jullie zin hebben. In het warme Australië. Ik zag dat jullie voor Sinterklaas elkaar een gedicht hebben gegeven, leuk.
    Mooie foto`s trouwens, lag die auto bij het ongeluk er al lang. En is het nu zomer bij jullie of is het al kouder geworden, 25c. haha XD
    stoere hond is hij een beetje lief onze hond is al heel groot en is heel besokke. en is een echte ARNOUD= hahaa XD
    Jullie hebben het mooi getroffen

succes in de Ferrari bus met ingebouwd bus

xx gr STEVEN /xd

• 11 December 2009 - 22:36

Edwin:

Jongens wat een leuke verhalen!!!
    Ik moet jullie complimenteren met de onderschriften bij de foto's weet niet wie maar ze zijn goed!!!
    Vooral die van die rode vogelmet als onderschrift
    ............, nee je kunt merken dat het erg gaaf is daar!
    Fijn dat het busje zo goed is en dat de leen mercedes niet tegen valt Ik hoop om jullie leuke belevenissen nog heel erg vaak te lezen!
    Hou je Taai, en.... veel plezier!!
    Groet Edwin

• 14 December 2009 - 19:50

Janus:

Ha Ron!! (en Jessica)

Wat leuk dat je naar Australie bent gegaan! Ik dacht dat het niet meer door was gegaan!!
    Ik zit momenteel in Israel als vrijwilliger, erg leuk om al jullie verhalen te lezen! Wie weet kom ik ook nog is voor tips langs als ik nog eens down under ga met mn vriend.... haha, veel plezier daar nog he!!

Groetjes Janneke