Het museum, Koala's en stranden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ron & Jessica Veerkamp/Klein - WaarBenJij.nu Het museum, Koala's en stranden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ron & Jessica Veerkamp/Klein - WaarBenJij.nu

Het museum, Koala's en stranden

Door: Ron & Jessica

Blijf op de hoogte en volg Ron & Jessica

04 December 2009 | Australië, Sydney

Hoi hoi!

Vandaag weer een verhaaltje vanuit het warme Augustine Heights.

Eergisteren was het helaas niet zo warm was als nu. Met 26 graden en flink wat regen kroop de dag voorbij. We hebben dan ook maar voor een droge bestemming gekozen en zijn naar het Queensland Museum geweest. Dit was een museum over de meest uiteenlopende onderwerpen zoals oorlogen, auto's, dieren en aboriginals. Na 2 uur hadden we het wel weer gezien en zijn we op huis aangegaan..

Gister was het weer alweer stukken opgeknapt. Zo'n 30 graden met een zonnetje. We zijn naar het Daisy Hill Koala Center geweest. Dit was een gebouw in een bos met allemaal informatie en filmpjes over Koala's en we hebben er ook nog 3 gezien. Ze zien er onwijs knuffelbaar uit maar o wat zijn ze saai! Ze slapen namelijk 20 uur per dag en die 4 uur dat ze wakker zijn is 's nachts. We hebben er dan ook maar 1tje zien bewegen en dat was doormiddel van zich uitrekken en weer verder slapen. De dag was snel gevuld want eerst moesten we (als goeie padvinders) de weg nog weten te vinden. Het bleek naast de parkeerplaats te zijn (5 minuten lopen) maar omdat het niet zo duidelijk aangegeven stond hebben wij er een tocht van 1,5 uur van gemaakt, ook leuk.. ;)

Vandaag was het prachtig weer. We zijn vanochtend om 9 uur vertrokken naar Tweed Heads, een schitterend strand langs de Gold Coast. Na 1,5 uur rijden lachte de witte stranden en azuurblauwe zee ons tegemoed. De golven waren iets minder dan in Surfers Paradise maar het strand zelf 10x mooier. Na een uur gezwommen te hebben, hebben we ons omgekleed en zijn we naar Rainbow Bay gaan lopen. Hier waren we golven nóg hoger en de stranden nóg mooier maar het werd afgeraden daar te zwemmen (i.v.m. rotsen, schipwrakken, haaien enz) dus dat hebben we ook maar niet gedaan. Rond een uurtje of 4 zijn we weer op huis uitgegaan.
Wat we morgen gaan doen weten we nog niet, het weer wat voorspeld word is niet zo best. Toch gaan we morgen nog íets aan sinterklaas doen samen, namelijk 1 klein kadootje met een gedichtje of toch nog even het sint-gevoel te krijgen.

Tot het volgende verhaaltje! xxx

• 04 December 2009 - 10:07

Joyce:

Hebben jullie geen mooie foto's van die slapende koala's gemaakt:D?
    Pfff die stranden klinken goed man!
    En op t moment is dat het enige voordeel van in nederland zitten.. :p sinterklaas!
    Maar veel plezier samen er toch nog wat van te maken;)!

• 04 December 2009 - 16:20

Willem O:

prachtige stranden en mooie golven ( ik zou daar de hele dag prachtige foto's van lopen te maken ) de koala beertjes zijn ook leik / ik zou er op dit moment best een willen zijn , lekker de grootste tijd van de dag slapen / het is hier echt hollands weer / kou, regen en wind / dus een dagje 28 c , dat is waar wij naar verlangen / zelf met sinterklaas / nog een gezellige avond

• 04 December 2009 - 16:31

Annelies:

Vallen die koala's uit de boom zonder die snelbinders, of zie ik het verkeerd? Zo te horen worden jullie nog doorgewinterde museumbezoekers! Groetjes!

• 04 December 2009 - 19:49

Thea:

jullie verslag met de foto's geven weer een mooi beeld van jullie vakantie omgeving; fantastisch hoor. Thea

• 05 December 2009 - 06:13

Tom De M:

Hey Jessica,

Wat gaaf dat je zo lekker op vakantie bent. Veel plezier! Geniet ervan! :)

Groetjes Tom

• 05 December 2009 - 11:53

Sonja:

Hé fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en ook zoveel kunnen bekijken,geniet er maar goed van en blijf schrijven ik vind het leuk om te lezen.veel groetjes Sonja en ook van peter

• 06 December 2009 - 05:42

Dennis:

mohge ron en jessica

zo te zien hebben jullie t ook best daar. stuur effe een mail wanneer je richting melbourne komt.

• 08 December 2009 - 10:38

Bo:

Gaaf allemaal zeg.. die koala's zien er echt heel lief en knuffelbaar uit! Leuke dieren leven daar toch in australie :P jammer van die haaien in de zee maar dat moet je dan maar door de vingers zien. (net zoals die ronniesaurus :D)

• 08 December 2009 - 15:07

Dekleintjes:

Jullie hoeven het niet zo te verlekkeren hoor. Onze vakantie is pas weer in mei. Een beetje saaiere verslaglegging graag!! haha.
    Veel plezier nog.

• 09 December 2009 - 08:17

Petra:

Ha luitjes
    Jepsie, super je foto.
    Ron, daar kan jij toch maar trots naast liggen op het strand.
    Bofferd.

Liefs XX

• 09 December 2009 - 12:13

Anita:

Wat een mooie verhalen...
    Ik word er af en toe emotioneel van!!
    Jullie maken samen prachtige dingen mee en schrijven er heel mooi over.
    Geniet er maar lekker van!!
    Dit is een ervaring om nooit te vergeten.
    Super gaaf.
    Wij hebben met zijn allen (de 3 zussen en het zooitje)
    een erg gezellig sinterklaasfeest gehad bij Liesje.
    Marcel en Steven hadden af en toe een ruil aktie tijdens het dobbelspel waar de een blijer van werd dan de ander..
    Marcel had weer zijn heerlijk droge opmerkingen en zusje Nadine was onwijs blij en verrast door haar... Waveboard..!Ze reed er zo op weg...
    xxx Anita